نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و پالاس| فاجعه تن‌هاخ و رفقا! تاریخ و ساعت بازی پاریسن‌ژرمن و دورتمند در دور برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان | ام‌باپه به فینال می‌رسد؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و ششم (۱۷ اردیبهشت) | نکونام صدر را به پرسپولیس نمی‌دهد نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند!
سرخط خبرها

نوستالژی| گزارش کیهان ورزشی سال ۱۳۷۲ از مسابقات جذاب «جام برتر» فوتبال خراسان

  • کد خبر: ۹۸۵۲۴
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
نوستالژی| گزارش کیهان ورزشی سال ۱۳۷۲ از مسابقات جذاب «جام برتر» فوتبال خراسان
یکی از نویسنده‌های مجله کیهان ورزشی در سال‌های آغازین دهه ۷۰ بهرام طیبیان از مشهد بوده است؛ کسی که بیشتر گزارش مسابقات و اتفاقات ورزش مشهد را در این مجله به رشته تحریر درمی‌آورده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از نویسنده‌های مجله کیهان ورزشی در سال‌های آغازین دهه ۷۰ بهرام طیبیان از مشهد بوده است؛ کسی که بیشتر گزارش مسابقات و اتفاقات ورزش مشهد را در این مجله به رشته تحریر درمی‌آورده است. طیبیان در گزارش اسفند ۱۳۷۲ اشاره‌ای تفصیلی و جذاب به مسابقات «جام برتر» فوتبال خراسان کرده است؛ مسابقاتی که با حضور تیم‌هایی قدرتمند رنگ‌وبویی فراتر از مسابقه‌ای استانی داشته و در قواره‌های یک دوره مسابقه کشوری برای مشهدی‌ها اهمیت داشته است. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را از نظر خواهید گذراند:

مسابقات فوتبال جام برتر باشگاه‌های خراسان که از چندی پیش و با حضور شش تیم ابومسلم، گچ، پیام چین‌چین، فجر لشکر ۵ نصر، آژند توربو از مشهد و جمکو از سبزوار به‌صورت رفت و برگشت آغاز شده بود، دور رفت را با قهرمانی پیام به پایان برد.

پیام با آنکه شرایط مناسبی برای قهرمانی دارد و به‌لطف تفاضل گل کافی ۷+ و امتیاز بیشتر نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود گچ، ظاهرا نباید از حریفی باک داشته باشد، اما هنوز پیکار‌هایی سخت در پیش است و نمی‌تواند حتی ضعیف‌ترین حریفانش را آسان بگیرد. دیدیم که وقتی زنگ جام برتر به‌صدا درآمد، تیم‌های آژند توربو، فجر لشکر ۵ نصر و جمکو سبزوار شروعی خوب را به تماشا گذاشتند و پشت صاحب‌نام‌های حاضر در لیگ‌های دو و سه کشور را لرزاندند، هرچند که این تندباد آغازین در خاتمه نیم‌فصل به نسیمی ملایم تبدیل شد. با این وصف، کوچک‌تر‌ها مصمم نشان می‌دهند و چنین به‌نظر می‌رسد که در میادین فردا خاک‌ریز‌های دشواری برای عبور بزرگ‌تر‌های سردوگرم‌چشیده به‌حساب آیند.

به‌هرحال، پیام که در کوران مسابقات دسته دوم جام آزادگان ساخته و پرداخته شده بود، در معیت مربیانش قاسم زردکانلو و حسین امیدوار به صحنه پرمخاطره جام برتر استان پا گذاشت و با سربلندی از خان اول عبور کرد، زیرا حسین نخودیان محافظ مطمئن آخرین سنگر بود و نفرات کارسازی، چون جواد نمازی، حسین الفاطمی، حسن صبری، فریدون مهریار، حسین رضایی، احمد حامد، حمید موسوی، غلام اصغری، محمد مؤمنی، محمد چاه‌جویی، باقر کبیری و رضا صاحبی که چارچوب دروازه را خوب می‌شناسد، در خطوط سه‌گانه داشت که چگونگی مصاف با حریفان درشت‌وریز را آموخته بودند.

پیام، ابومسلم را ۱ بر ۰ برد. دیدار با سربه‌داران «جمکو» یک پیروزی دیگر برای صدرنشینان داشت. سرود فتح در رویارویی با آژند توربو و گچ به‌ترتیب با نتایج ۴ بر ۰ و ۲ بر ۱ تکرار شد تا پیام با فاصله‌ای رضایت‌بخش بالانشینی اختیار کند، حتی اگر در پنجمین نبرد طعم شکست را بچشد. گچ که در کمین حادثه‌ای مساعد است تا بلکه پیام را به زیر بکشد، خودش با سیاه‌جامگان ابومسلم رقابتی تنگاتنگ دارد. هر دو تیم پنج امتیاز پس‌انداز کرده‌اند که گچ با تفاضل گل بهتر ۱+ پله‌ای بالاتر ایستاده است.

با این حساب، بازی گچ و ابومسلم پیکاری نفس‌گیر به‌شمار می‌رود. گچ را اکبر میثاقیان و کاظم غیاثیان رهبری می‌کنند که همواره تلفیقی از بازیکنان باتجربه مانند سعید صیامی، حسین دیهیم، سعید جوشش، حسین شاملو، هوشنگ تورانی، منصور شفیعی و جوانانی خستگی‌ناپذیر، چون هادی برگی‌زر، علی گلی، بهرام ندیمی، آرش شادفر، عادل بهلور، حسین صدقی و... را راهی میدان کرده‌اند.

گچ با تساوی در مقابل فجر محک خورد، آن‌گاه در سبزوار آتش کرد و درنهایت شکست در برابر پیام این تیم را در همسایگی ابومسلم قرار داد. از سوی دیگر، ابومسلم که چندصباحی است با جوان‌تر‌ها کنار آمده است، اسماعیل شجیع را روی نیمکت مربیگری دارد، سیاه‌جامگان در روزی که نبض بازی را مقابل پیام در دست داشتند، لحظه‌ای غفلت کردند و دو امتیاز را به رقیب سرسخت دادند. این تیم هرچند ناامید نیست، روی‌هم‌رفته طرف‌داران وفادارش را کاملا راضی نکرده است. در پشتوانه سیاه‌جامگان به نام‌های ساسان نعیمی، سیدرضا دلپاک، محمدرضا مهاجری، عباس دهقانی، محمود مصلی، داوود اعظم، مسعود حنطه، منوچهر ارباب، رمضان شکری، مجید حسینی‌پور، علی هاشمی، حسین فرقانی و... برمی‌خوریم که هر حریفی را به تأمل وادار می‌کنند.

جمکو تنها تیم شهرستانی در این مرحله از سبزوار، را مردان آبی‌پوش سابق شکل می‌دهند. این تیم در اوائل کار مدعی جلوه کرد، ولی به‌تدریج میدان رقابت را به تیم‌های مشهدی واگذار کرد. سیدمهدی افقهی از فوتبال‌باز‌های خوب دیار سربه‌داران اینک در کسوت مربیان ظاهر شده است تا از حاشیه، مردان نام‌آشنای خودش را هدایت کند.

تیم فجر لشکر ۵ نصر و آژند توربو دو تیمی هستند که در پایین جدول به‌سر می‌برند. فجر که در ابتدا ۱۰ نفره برابر گچ ایستادگی کرده بود، رفته‌رفته نیرویش تحلیل رفت. شاید در این فرازونشیب، جوانی و کمبود تجربه نقش عمده‌ای داشته باشد. آژند نیز مانند فجر از رهگذر اتفاقات، اندوخته قابل بحثی نداشت، اما ثابت کرد که هنوز تیمی سازنده و متکی به کار پیگیر و تلاش کسانی است که این تیم را رهبری می‌کنند؛ یعنی مرتضی خسرومنش و علی حسینی که هرسال تعدادی از بازیکنان شایسته و جوان را پرورش می‌دهند تا مانند سیدعلی موسوی، قاسم عطایی، جعفر هاشمی و... جلوه‌گر شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->